,,Улов моруне код Врбице (Der Hausenfang bei Wirbitza)” – Литографија, димензија 25 х 35 центиметара, из 1820. године, дело је Франца Волфа, аустријског сликара и литографа рођеног 1795. и преминулог 1859, на основу цртежа Лудвига Ерминија. Објављена је у делу ,,Двеста шездесет четири погледа на Дунав – након пловидбе Дунавом од извора до његовог ушћа у Црно море”, аутора Адолфа Куникеа, аустријско-немачког цртача и издавача, рођеног 1777. и преминулог 1838. године.
Реч је о једној од познатијих таквих публикација, на којој је радило више литографа, а која је изашла у три издања, 1821, 1824. и 1826. године. Са обзиром да је за тему имала Дунав, велики број литографија је са простора данашње Србије, између осталог, источне Србије, те их је тако већ било на страници Упознајте Борски округ. Приказана са мотивом риболова код Врбице објављена је на 226. страни споменуте публикације.
Мада су на карти ,,Темишварски Банат” из 1736. године била забележена два села са називом Врбица, као што је и данас, Мала Врбица и Велика Врбица, аутори у називу литографије нису прецизирали која је Врбица у питању. Предање такође наводи да су села настала засебно. Ипак, извори из тог периода често су уписивали само Врбицу, једно насеље. Имајући на уму уметничку слободу аутора и некада сличнији изглед обала, тешко је одредити ком је селу ближи овековечани пејзаж.
Поред крајолика и кућа, једне ближе и седам даљих у левом делу позадине, главни мотив литографије јесте риболов, односно хватање гиганта некада честог у овом делу Дунава, моруне. Од четири приказана чамца, два су на води и на њима је по један човек, док је још четворо људи приказано десно од њих, на обали. Двоје ближе приказаних, човек и жена, држе раширену мрежу. Литографија риболова код Врбице, недалеко од Кладова, припада епоси барока.