Општина Кладово спада у просторе у Србији који су подарили упечатљиво много археолошких открића за период Римског царства. Упркос потапању дунавског приобаља изградњом хидроенергетско-пловидбених система ,,Ђердап Iˮ и ,,Ђердап IIˮ, готово дуж читаве општине, од Трајанове табле до Егете, још увек су живи фрагменти Римског царства.
У једној од ранијих објава на фејсбук страници Упознајте Борски округ, општине Мајданпек и Кладово наведене су као општине које се издвајају по броју археолошких налазишта од изузетног значаја. Оба таква археолошка налазишта у општини Кладово потичу из времена Римског царства.
Реч је о локалитетима Диана и Понтес. Иако свој историјски значај Понтес дугује Трајановом мосту, поред кога се налазио, уметничка дела су такође разлог зашто се име овог локалитета неретко спомиње. Безмало од настанка Народног музеја у Београду 1844. године, најстаријег музеја у Србији, међу његовим највреднијим предметима чувају се они са подручја села Костол надомак кога су остаци Трајановог моста и Понтеса.
Средином 19. века, покрај овог села са крајњег истока тада Кнежевине Србије, пронађени су предмети који више него многи други осликавају физички изглед становника Римског царства. Један од њих је бронзана глава за коју се претпоставља да приказује оца цара Трајана, о чему је такође писано раније, док је други бронзана маска са парадног шлема.
Својеврсна шлем-маска пронађена је 1854. године. Састоји се из два дела – маске и шлема. Маска је реалистично израђена. Отвори су остављени за очи, ноздрве и уста, уз мање кружне отворе на ивицама маске и шлема који су служили за фиксирање. Изнад отвора за очи налазе се густе и благо повијене обрве. Бркови и брада представљени су у виду густих праменова са истакнутим власима. Нос је дуг и правилног облика.
Шлем је израђен као кратка густа коса и надовезује се на маску. На врху има нитне за причвршћивање кресте. Облик косе наличи коси са каквом је најчешће приказиван цар Трајан на скулптурама. Управо због ових и сличних карактеристика, маска са парадног шлема из Понтеса сврстана је у портрете римског реализма из времена цара Трајана, односно са краја 1. и почетка 2. века.